Sunday 21 August 2011

Kisah Shopping Raya Gelojoh

Gua ade cerita sedih ni bai....gua ingat gua da kene tipu r...haha...

Sebenar nyer macam ni...tadi petang aku tgh lepak2 kat umah sambil bersih2 kan umah sket (aik rajin plak..)...tibe2 bapak ak tyr da bli baju untuk raye ke belom...ak cakap la belom...pastu die cakap nanti die bagi duet..ak pon ok la...dalam 30 minit gitu die datang kat aku die bagi ak RM300...eh banyak sangat ni kate ku sambil tersenyum..hahaha...bapak ak lak ley jawab mcm ni.." eh perli ke ape ni " ....hahaha...xde la..biase nyer die bagi ak tiap2 tahun RM150..yang lebey tu biase ak tambah sndri...ye ini memang melalu kan sbb duet baju raya pon bapak ak nak sponsor..malu siot sebagai orang yg da besar gedabak mcm ak ni..hahaha...ok tu xpe la...dalam kol 2.30 pm tadi ak pon siap2 la nak pegi ber shopping kate nyer...dalam 15 minit ak pon sampai ke lokasi kejadian ini berlaku...

Ok ak pon masuk la kedai Brand Outlet..ingat nak cari 2 pasang seluar utk raye...jalan pyr jalan..wusha pyr wusha ak jumpe la seluar yang hendak di beli...ak pon amek tros g fitting room...habis sume try ak rase ok la ni...Brand Outlet ade promotion 2 seluar RM100..kalo 1 seluar RM79.90..ak pon rase cam berbaloi je promotion ni...ak tgk jam..la baru 10 minit ak kat dalam store ni...then ak tros bayar...ak malas nak pikir lame2 ni..sbb ramai sgt orang dalam store tu...ni la shopping terpantas skali yg pernah ak buat....biase nyer ak akan amek mase dalam 30 minit utk berpikir dan mencari alternative len..tapi kali ni xde..



Ak keluar je dari store Brand Outlet ni tibe2 ak tgk orang bukan men ramai lagi masuk kat store sebelah..store Padini...ak pon masuk la nak tgk ape yg menarik..mane tau ley angkat 2 3 helai baju plak...tgk pyr tgk...alamak..baju2 die di luar kemampuan aku..hahaha....tapi ape yg buat aku bengang bile ak pegi kat bahagian menjual seluar2 ni...skali ak tgk harge sehelai seluar RM35...aik jadah ape ni murah sgt ni....aku dalam hati da menyumpah2 da...menyesal ak pegi brand outlet...seluar padini dah la brand seluar fevret ak...hadoi...gua kene kencing bai..habis basah gua kene kencing....ak pon tros blah la sambil membawa penyesalan yang x sudah ni...



Menyesal x sudah aku...kalo ak tau ak g wat survey2 dlu kat kedai2...tu la..padan muke ak..pikir nak cepat je...yang padini and BO ni pon 1...tau la dorang ni 1 company...apsal x gabung kang skali..senang sket ak nampak yg mane lagi murah...hampeh....hkjh%&^%hjkhR%^$^kn ( mencarut memaki diri sendiri )....

Chow!!



1 comments:

Mr Ezud said...

gud job sofi... juz pjg sgt... penat nak baca... but keep it up...

Post a Comment