Wednesday 31 August 2011

Kisah Ramadhan Berakhir

Akhir nyer ramadhan pergi meninggalkan kite semua...rasa macam sekejap sahaja masa itu berlalu...ceh padahal masa 1st week puasa dulu nak tunggu sebulan cukup la lama...rasa masa berjalan dengan lambat tapi bile ramadhan dah habis rasa cam sekejap je...come on la sofi..ko ni xde pendirian punyer orang la...hahaha...aku tau korang pon lebey kurang same je dengan aku...hak3...

Ramadhan tahun ni bagi aku sangat berbeza kerana aku menyambut ramadhan sebagai seorang buruh kasar atau dengan kata lain aku berkerja la...hahaha...kalau tahun2 yang lepas biasa nyer aku berpuasa sebagai seorang student atau seorang penganggur yang berjaya...kali ni lain sket...penat puasa tu lain macam sket..hahaha...tapi aku puasa penuh woi!! jangan ingat aku x puasa pulak....

Buka puasa kali ni pon lain sket sebab puasa kali aku mula makan popia basah dimana kalau dulu aku hanya makan kulit nyer saje sebab aku x mkan sayur dalam popia tu...tapi popia goreng aku makan plak..tu yang aku pelik tuh...tibe2 ramadhan kali ni popia basah tu sgt sedap...bile buka puasa aku mesti beli popia basah...aku xtau la kenapa popia basah tu sgt sedap sampai aku makan segala isi2 nyer...

nampak sedap kannn???
Dalam dunia ni ade 1 sayur je yang aku xkan makan iaitu TAUGE...jikalau tauge ini berada dalam popia basah aku xkan makan popia tuh...dan juga jikalau tauge ini berada pada masakan seperti mee goreng ke bihun goreng ke...ape saja jenis makanan sekali pon kalau ade tauge aku tolak tepi tauge2 tu dlu..biar la aku makan lambat janji concentration terhadap makanan aku makan lebey sedap tanpa kehadiran en.tauge....bagi aku tauge adalah perosak rasa sebenar makanan aku...SAY NO TO "TAUGE"!!!!

Tengok pon xde selera
Kalo nak di ceritakan ada lagi sayur yang aku xmakan..contoh macam petai, jering, dan sewaktu dengan nyer...eh petai bukan ulam ke?? ade orang kata ulam dengan sayur lain...hak3...bagi aku sama je....

Ok la chow dulu...pija kata nak ajak aku beraya...ni tengah plan dengan budak2 len kalo ada yang nak follow..xtau jadi ke x...btw SELAMAT HARI RAYA..lambat sket...hehehe...

gwa ingat next entry nak buat macam cerpen sket lak...hak3....

0 comments:

Post a Comment